úterý 2. září 2014

Pleťová voda na konci prázdin


Ani se mi nechce pomyslet, že tu máme konec prázdnin. Toto tak trochu hašteřivé léto uteklo jako voda a děti už zase sedí v lavicích. A co já? No ujela jsem několik tisíc kilometrů od severu na jich a zase zpět, poprala jsem se z jednou letní chřipkou, ale také jsem navštívila několik krásných míst, to už k dovolené patří. Ale hlavně děkuji Vám všem, kteří jste se sem na můj blog stále vraceli i v mé nepřítomnosti.
Dnes mám pro  Vás jeden delikátní a růžemi provoněný recept, možná Vám přijde vhod, po sluncem opálené pleti a nebo jen  tak pro každodenní péči o pleť. Budeme potřebovat okvětní lístky růží, kterých je nyní dost, růže pomalu odkvétají a bylo by škoda jich tedy nevyužít.


 
 
 
1 šálek okvětních lístků růží
2 šálky destilované vody
sklenice s uzávěrem
kousek bavlněného či lněného plátna
hrnec
 
jeden šálek  je přibližně 250 g
 
Okvětní lístky dobře opláchneme studenou vodou.
Do hrnce dáme vařit vodu, přivedeme k varu a přidáme okvětní lístky. Odstavíme z ohně a necháme odpočinout 30 min., pak růžovou vodu přelijeme přes plátno necháme vychladit a dáme do lahve. Takto připravenou vodu uchováme v chladničce až 10 dní.
 
Růžová voda je velmi výborná na čištění a osvěžení pleti. Vyrovnává pH, hydratuje a zpevňuje pleť, též omezuje vznik vrásek. Působí protizánětlivě a hojivě. Pomáhá po slunění, holení a nebo při  podráždění pokožky. Je též výborný jako regenerující obklad na  unavené nebo oteklé oči.
 
Recept ze starého receptáře mé babičky, můžu Vám tedy jen doporučit...
Sonia
 


3 komentáře:

  1. Krásne ružový príspevok Sonička :-) už som si ju tiež robila viackarat, veď teraz je ružičiek zadosti treba ich vôňu a silu využiť. Ja listky sparujem inakšim spôsobom ale...je to jedno ako to pripravíš dôležitý je výsledok. Pozdravujem a prajem krásne dni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško děkuji, i Tobě krásné babí léto s vůní růží :-)

      Vymazat
    2. Dobrý deň, chcela by som vedieť, akým spôsobom to robíte Vy. Ďakujem.

      Vymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty