neděle 6. září 2015

Šlehaný švestkový koláč


Příjemný nedělní večer Vám všem. Tak mám poslední dobou trochu nostalgie těch starých klasických receptů, které voní domovem a klidem. Léto nás pomalu opouští a zanechává nám poslední zrající plody plné šťávy a cukru. A ty které patří mezi mé nejoblíbenější jsou právě švestky a blumy.
 
 
 
 
Tak si představte, že se vrátíte domů a na okně chladne krásně vonící švestkový koláč, jednoduše pohádka. Stačí si jen uvařit čerstvou kávu a proč ne, i se smetanou a vychutnat si tuto slast.
A jestli jsem Vás dostatečně nalákala zde je můj recept na šlehaný švestkový koláč.
 
 
Budete potřebovat
2 vejce
200g cukr krystal
100 ml mléka
100 ml slunečnicového oleje
250 g hladké mouky
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
špetka soli
švestky podle chuti
2 - 3 lžíce mletého máku
 
Drobenka
60 g másla
60 g hrubé mouky
60 g cukru krystal
moučkový cukr
 
 
Našleháme cukr a vejce do pěny, přidáme olej, střídavě přidáváme mouku s práškem do pečiva, špetku soli a mléko. Ještě vše dobře našleháme Těsto nalijeme do vymazané formy,  poklademe rozpůlenými švestkami řezem nahoru, posypeme mákem a moučkovým cukrem, přidáme drobenku a pečeme při 180°C přibližně 40 - 50 minut, podle Vaší trouby. Vychladlý koláč pocukrujeme moučkovým cukrem.
 
 
 
 
Také zavoněl až k Vám?
Mějte se krásně
Sonia
 

7 komentářů:

  1. Švestkové koláče miluji a knedlíky z bramborového těsta (jak je dělávala moje maminka) se švestkami to je lahoda. Jakmile získám švestky, hned také peču :o).
    Dobré chutnání a musím propátrat Vaše recepty u Vás na blogu, máte krásné fotky a lákavé recepty.
    Hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Álo moc děkuji za návštěvu, švestky jsou opravdu velmi vděčné ovoce škoda jen, že dozrávají tak rychle a švestkové knedlíky jsou opravdová pohádka. I Tobě krásné pečení a slunečné babí léto.., :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Soni, krása...jedním slovem krása. Fotky, recept. Už pár dnů si říkám, dnes napíši Sonie...jenže tolik aktivit kolem sebe mám. Včera jsme byli Carolince zařizovat housličky...dnes má virózu...nenudím se... Přeji krásné podzimní dny. Věrka a spol.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věruško, děkuji moc a moc. Jsem ráda, že jsi si našla chvilku a zavítala na můj blog. Doufám, že Carolínce je už lépe...., jé housličky to je krásné, ona je to holčina velmi šikovná, až se příště uvidíme určitě mi něco zahraje :-). Mějte se moc hezky a také Vám krásný podzim.

      Vymazat
  4. Krásná práce. Chválím fotky a recept vypadá taky zajímavě. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ruměnko, velmi děkuji, jestli se Ti někdy zachce vyzkoušet tento recept budu moc ráda a doufám, že zachutná, měj se hezky :-)

      Vymazat
  5. Soni, koláček vypadá nádherně. Pár švestek ještě na zahrádce máme, tak se do něj pustím.
    Strašně jsi mě nalákala. Moc zdravím Anny

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za Vaše milé komenty